معرفی ۱۲ کتاب پرفروش کوچینگ

بهترین کتاب های مرتبط با کوچبنگ
خانه » مقالات فراکوچ » کوچینگ، مدل ها و گرایش ها » معرفی ۱۲ کتاب پرفروش کوچینگ

خواندن کتاب کوچینگ یکی از عناصر بسیار مهم و تاثیر گذار در دنیای کوچینگ است. این ابزار کاربردی، چکیده سخنان و حاصل تجربه افراد بزرگ کوچینگ است که می تواند مسیر راه را برای خوانندگان روشن سازد. از طرفی، مطالعه کتاب های کوچینگ می تواند مانند یک کوچ همراه شما عمل کند؛ کوچی که در هر لحظه و مکانی آماده دادن بهترین اطلاعات به شما می باشد. در این مقاله از فراکوچ به معرفی بهترین کتاب های کوچینگ داخلی و خارجی پرداخته ایم. پس فرصت را از دست ندهید و کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و شروع به یادگیری مطالب ارزشمند آن ها کنید.

پر فروش ترین کتاب های کوچینگ

کتاب عادت کوچینگی

نویسنده: مایکل بونگی استانیر

در کتاب عادت کوچینگی، به عنوان یکی از بهترین کتاب های کوچینگ، نویسنده به ما می‌گوید که چگونه می‌توانیم با ایجاد یک تغییر ساده در رفتارمان، زندگی و کسب و کار خود را متحول کنیم: «کمتر نصیحت کنیم، بیشتر سوال بپرسیم.» به نظر راهکار ساده‌ای است، اما عمل کردن به آن به این سادگی‌ها نیست. در واقع مهارت کوچینگ بر همین اصل استوار است؛ چرا که می‌توان ماهیت آن را در کمک به دیگران و شکوفایی ظرفیت‌های بالقوه و پتانسیل‌های آن‌ها خلاصه کرد.

کتاب «عادت کوچینگی» نویسنده: مایکل بونگی استانیر

کتاب راهنمای کامل فرآیند، اصول و مهارت‌های کوچینگ فردی

نویسنده: جولی استار

کتاب مبانی کوچینگ که تابستان ۲۰۱۶ چهارمین نسخه ویرایش شده آن از طریق نشر پیرسون در سطح جهانی روانه بازار شد و خواندن آن در بسیاری از برنامه‌های آموزش کوچینگ پیشنهاد می‌شود، در لیست بهترین کتاب های کوچینگ و راهنمایی کامل و معتبر در این زمینه است. کتاب مبانی کوچینگ برای نخستین بار سال ۲۰۰۲ به بازار کتاب راه پیدا کرد و در بسیاری از کشورهای جهان ترجمه‌ و با وسواس بالایی ویرایش شد. این کتاب به‌عنوان راهنمایی برای کل فرآیند جلسات کوچینگ، از اولین جلسه تا زمانی که کوچینگ به انتها می‌رسد، روش‌ها، نکته‌ها و تکنیک‌هایی را در برمی‌گیرد.

کتاب «راهنمای کامل فرآیند، اصول و مهارت‌های کوچینگ فردی» نویسنده: جولی استار

کتاب کوچینگ چیست؟

نویسنده: یاسر متحدین، مصطفی جهانگیر

احتمالاً زمانی که کلمه کوچینگ را شنیده اید، کنجکاو شده اید که بدانید کوچینگ چیست و چه کاربردی دارد. مرکز آموزش کوچینگ ایران (آکادمی بین المللی فراکوچ) که از سال ۱۳۹۶ اقدام به آموزش کوچینگ به علاقه مندان نموده است، با رویکرد ترویج اصولی و علمی دانش کوچینگ در ایران، کتاب کوچینگ چیست؟ را منتشر نموده است. این کتاب، نوشته استاد یاسر متحدین و مصطفی جهانگیر، یکی از بهترین کتاب های کوچینگ در ایران است.

در بخشی از کتاب کوچینگ چیست می‌خوانیم:

«پاسخگویی و مسئولیت پذیری به معنای ساده درک تأثیرگذاری خود بر شرایط است. اگر مراجع بداند مسئول چیزی است، حسی به او القا می شود که انگار نسبت به آن قدرت دارد و می تواند روی آن تأثیر بگذارد. در نتیجه، اصل و باوری در کوچینگ وجود دارد که می گوید مراجع خودش مسئول نهایی تمام نتایجی است که به دست می آیند؛ شامل:‌ شغل او، روابطی که دارد، مکان زندگی او و… بنابراین، اگر کوچ دنبال آن است که مراجع را توانمند کند تا خود نقش مثبتی در موقعیت و شرایط زندگی اش داشته باشد، القاء حس مسئولیت فردی به او از عوامل کلیدی در موفقیت این روش است. برای اینکه گفت و گوهای کوچینگ به نتایج بهتری دست پیدا کنند، کوچ این حس را به مراجع القا می کند که حتی نتایج بهتر از این هم می تواند به دست آورد. مدیریت پیشرفت و پاسخگویی، واگذاری مسئولیت به مراجع است تا او دست به اقدام بزند. چرا مسئولیت پذیری مراجع مهم است؟ چون … »

کتاب کوچبنگ چیست یاسر متحدین برای افزایش تمرکز

خلاصه کتاب ” کوچینگ چیست؟ ” استاد یاسر متحدین

قیمت : ۷۰/۰۰۰ تومان    رایگان

کتاب کوچینگ و تحول در زندگی

نویسنده: روبرت بارنر و کن ایدیوس

در لیست بهترین کتاب های کوچینگ، کتاب کوچینگ و تحول در زندگی به چشم می خورد که به شما می‌آموزد چگونه زندگی خود را متحول کنید و مدیریت آن را بهتر در دست بگیرید. این کتاب ارائه کننده شگردهای مفیدی برای افرادی است که می‌خواهند مهارت‌های کوچینگ خود را تقویت کنند.

مطالعه کتاب کوچینگ و تحول در زندگی (Working deeply)، نه تنها به هر مدیر حرفه‌ای توصیه می‌شود، بلکه برای تمام مدیران اجرایی که می‌خواهند شیوه رهبری خود را تغییر دهند و تلاش دارند که درون‌مایه‌ انسانی خود را غنی سازند، ضروری است. همچنین این کتاب به عنوان یک سند زندگی برای رهبرها کار خواهد کرد.

 

کتاب «کوچینگ و تحول در زندگی» نویسنده: روبرت بارنر و کن ایدیوس

کتاب طرز فکر روان شناسی نوین موفقیت

نویسنده: کارول دوک

باید در نظر داشت که نویسنده این کتاب (کارول دوک) سعی دارد که ما را با مفاهیم نوین کوچینگ آشنا سازد. ما در طی مطالعه این کتاب، شاهد تعارض هایی میان دو طرز تفکر هستیم: اولین طرز فکری که می توان به آن اشاره کرد، طرز فکر ثابت می باشد که بر این باور است که همه ما محدود به استعداد های درونمان هستیم و استعداد های ثابتی داریم. وی با این طرز فکر می خواهد به ما ثابت کند که تعداد اندکی می توانند استعداد های خود را توسعه دهند. دومین طرز فکری که در این کتاب کوچینگ به آن اشاره شده است، طرز فکر رشد می باشد. درواقع در این نوع طرز فکر می گوید که همه ما می توانیم خود را در زمینه های مختلف رشد و توسعه دهیم.

کتاب «طرز فکر روان شناسی نوین موفقیت» نویسنده: کارول دوک

کتاب بیزینس کوچینگ

نویسنده: اثر مارک فیشر

این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های بیزینس‌ کوچینگ است و مروری کلی بر شیوه‌های کوچینگ و مهارت‌های کلیدی دارد و در آن ایده‌ها، الهام‌ها، تمارین و مواردی ازاین‌ دست آورده شده است. در کتاب بیزینس کوچینگ، در لیست بهترین کتاب های کوچینگ، شما می‌توانید نکاتی واقعی در مورد بیزینس‌کوچینگ، ایده‌ها، مشاوره‌ها و پیشنهادات بخوانید. نثر این کتاب کوچ گونه است و باعث ایجاد آرامش می‌شود و با خواندن آن شما می‌توانید به تمرین‌ها، مثال‌ها و توصیه‌های زیادی درزمینه‌ بیزینس کوچینگ دسترسی پیدا کنید. مدل Co-Active Coaching که در این کتاب به آن پرداخته شده است، یک فرآیند ارتباطی قدرتمند است که هرکسی‌ می‌تواند از آن برای ایجاد روابط قوی استفاده کند.

کتاب صفات بایسته یک رهبر

نویسنده: جان سی ماکسول

جان سی ماکسول، کشیش مسیحی، نویسنده، کارآفرین و سخنران است. ماکسول به مدت ۳۰ سال به عنوان کشیش در کلیساهای ایندیانا، اوهایو، کالیفرنیا و فلوریدا مشغول بوده و کتاب‌‌های بسیاری را عمدتا در زمینه رهبری و مدیریت نوشته است.

نکات مهم و حائز اهمیتی در کتاب «صفات بایسته یک رهبر» وجود دارد که برای تبدیل‌ شدن به یک فرد جذاب و محبوب که همه را جذب رفتار و کردار خود می‌کند، باید این نکات را رعایت کند. این کتاب در لیست بهترین کتاب های کوچینگ جا گرفته است و معتقد است که هر فرد جذابی، باید مظهری از این چند نکته باشد: به زندگی کردن شوق بورزد و با علاقه زیاد زندگی کند، برای دیگران بهترین چیزها را بخواهد و امتیاز بالایی به آن‌‌ها بدهد، امید بخش دیگران باشد، دیگران را شریک زندگی خود بداند و برای همه آرزوی خوشبختی و سعادت داشته باشد. موانعی هم که باعث می ‌شود دیگران جذب شما نشوند عبارت‌‌اند از: خلق‌ و خوی متغیر، غرور، عدم اعتماد به‌ نفس، بدبینی و کمال‌ گرایی مطلق.

کتاب مربی زندگی خود باشید

نویسنده: جف آرکر

جف آرکر به عنوان نویسنده کتاب مربی زندگی خود باشید، اذهان دارد که مربیگری زندگی یعنی اتخاذ رویکردهای جدید، آزمودن ایده های جدید و انجام کارها به گونه ای متفاوت تر از آنچه تا کنون انجام می دادید. مربیگری زندگی مستلزم بررسی و تحلیلی جدید از نحوه عملکردتان است؛ با این دیدگاه که کشف کنید چگونه می توانید با به کارگیری مهارت های ساده، به بهترین چیزی که می توانید باشید و دقیقا آنچه که از زندگی انتظار دارید، دست یابید. این کتاب کوچینگ، مراحل رسیدن به اهداف، در جریانی مثبت را شرح می دهد.

 

کتاب مربی برتر

نویسنده: مایکل نیل

در کتاب مربی زندگی که اصول ساده نویسی در آن به طور کامل رعایت شده است، یکی از بهترین کوچ ها و نویسندگان کتاب های کوچینگ در عصر حاضر، مایکل نیل، رازهایی برای تغییر زندگی را با شما در میان می گذارد. نام این نویسنده در لیست بهترین کتاب های کوچینگ به مراتب دیده می شود و در زمینه تغییر افراد کتاب های پرفروش بسیاری داشته است.

کتاب مربیگری برای عملکرد بهتر

نویسنده: سرجان ویتمور

سرجان ویتمور، نویسنده مشهور در زمینه کوچینگ، جایزه پرزینت را از فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF) به پاس خدماتش در زمینه کوچینگ دریافت نموده است. در کتاب «مربیگری برای عملکرد بهتر»، که معروف ترین کتاب کوچینگ سرجان است، بخش هایی در مورد رهبری برای عملکرد بهتر و تغییر از طریق مربیگری فرافردی، بسیار جالب توجه است. این مطالب به روز هستند و چالش های مهمی را در ذهن مخاطب ایجاد می کنند. اگر به دنبال بهترین کتاب های کوچینگ هستید، این کتاب را از دست ندهید.

کتاب «مربیگری برای عملکرد بهتر» نویسنده: سرجان ویتمور

کتاب مدیر در نقش کوچ

نویسنده: جنی راجرز، کارن ویتل وورث، اندرو گیلبرت

بیشتر کتاب های مدیریتی به شما وعده می دهند که برای تحول مدیریت شما، چیزی برایتان دارند؛ اما آنچه که شما را متحول می کند و رشد می دهد، خودتان هستید. کتاب «مدیر در نقش کوچ» می تواند راهنمای خوبی برای شما در این سفر تحول باشد و شما را به ابزاری انسان محور در مدیریت مجهز سازد.

کتاب باشگاه ۵ صبحی‌ها

نویسنده: رابین شارما

آیا تا کنون فکر کرده‌اید که با ایجاد تغییراتی مثبت در برنامه صبحگاهی خود، می‌توانید کسب و کار و زندگیتان را متحول سازید؟ رابین شارما (Robin Sharma)، نویسنده و سخنران انگیزشی در زمینه رهبری و مدیریت زندگی اهل کانادا، سعی دارد در این کتاب معجزه بالای یک برنامه صبحگاهی مثبت را نشان داده و شما را به پیوستن به باشگاه ۵ صبحی‌ها دعوت کند. با یک برنامه صبحگاهی صحیح و مناسب، می‌توانید از سکوت و آرامش صبح استفاده کرده و روز خود را با شیوه‌ای جدید و بهتر آغاز کنید. باشگاه ۵ صبحی‌ها، یکی از محبوب‌ترین و بهترین کتاب‌ها در لیست کتاب های کوچینگ یا همان مربیگری است.

کتاب «باشگاه ۵ صبحی‌ها» نویسنده: رابین شارما
کتاب کوچینگ
    شما میتوانید فایل pdf این آموزش را از طریق لینک زیر دانلود کنید

دانلود PDF مقاله 

  • درخواست مشاوره

مشاوره آموزشی رایگان

شما این فرصت را دارید، با تکمیل فرم زیر، قبل از انتخاب دوره آموزشی مناسب خود، از مشاوره رایگان کارشناسان آموزشی مجموعه فراکوچ استفاده نمائید.

مشاوران آموزشی
موسسه فراکوچ
پاسخگوی شما هستند
[/section]

این مقاله توانسته چقدر به شما کمک کند؟

2 دیدگاه برای “معرفی ۱۲ کتاب پرفروش کوچینگ

  1. صالح سعدی گفته:

    کتاب کوچ تریلیون دلاری اثر اریک اشمیت، جاناتان روزنبرگ و آلن ایگل یکی از بهترین کتاب هایی که در زمینه کوچینگ خوندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© 2024 • تمامی حقوق وبسایت متعلق به آکادمی فراکوچ میباشد.