چگونه کسب و کار کوچینگ خود را به دیگران معرفی کنید؟

نکاتی برای معرفی کسب و کار کوچینگ به دیگران
خانه » مقالات فراکوچ » مهارت های کوچینگ » چگونه کسب و کار کوچینگ خود را به دیگران معرفی کنید؟

آیا به عنوان یک کوچ تا به حال به این فکر افتاده‌اید که چگونه می‌توانید کسب و کار کوچینگ خود را به دیگران، متخصصان، و یا حتی افرادی که نیاز به کمک کوچینگ دارند، معرفی کنید؟ همانطور که احتمالاً تجربه کرده‌اید، شروع حرفه کوچینگ چالشی جذاب است، اما معرفی درست خود به دیگران یکی از گام‌های حیاتی در این مسیر می‌باشد. در این راستا، ایجاد یک استراتژی بازاریابی مؤثر و حفظ ارتباط مداوم با مخاطبان شما امری بسیار مهم و ضروری است. در این مقاله، به شما ۱۵ راه جذب مشتری برای کسب و کار کوچینگ خود را آموزش می‌دهیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها کوچینگ خود را معرفی نموده و آن را توسعه دهید.

 

14 تکنیک برای جذب مراجع در کوچینگ

  • به صورت رایگان کار کوچینگ را برای افراد انجام دهید.

    اگر شما در خصوص کوچینگ هیچ گونه تجربه ای ندارید و در نتیجه آن هیچ گونه مراجعی را ندارید، باید افرادی را که نیاز به کمک در حوزه کوچینگ دارند و شما می توانید با توانایی خودتان به آنها کمک کنید، یافته و به آنها به صورت رایگان آموزش دهید و خدمات کوچینگ را به آنان ارائه دهید.
    اکثر اوقات افراد تمایل نشان می دهند که شما به صورت رایگان به آنها خدمات کوچینگ را عرضه کنید اما به مرور سهم منصفانه خود را از آنها بگیرید. هر چقدر بتوانید مشتریانی را پیدا کنید که با شرایط شما و حوزه کوچینگ تخصصی شما مطابقت داشته باشند، توضیح در خصوص دریافت خدمات کوچینگ راحت تر است و امتیاز بالاتری دارد.

  • یک صفحه تنظیم کنید و در آن آگهی های مربوط به خودتان را منتشر کنید.

    بسیاری از مردم نمی دانند چگونه یک تبلیغ متقاعد کننده بسازند و یا چگونه تخصص کوچینگ خود را برای مردم به معرض نمایش بگذارند. در صفحه تان چگونگیِ سود بردن افراد در هنگام استفاده از کوچینگ را در تمام زمینه ها توضیح دهید و برخی از مزایای استفاده از کوچینگ را بیان کنید. به نوعی خودتان مبلغ خودتان باشید.

  • اجازه دهید مردم بدانند که شما به دنبال کار و مراجع هستید.

    جدا از دستیابی و دسترسی به افراد نزدیکتان، باید تمام پروفایل های خود در شبکه های اجتماعی به ویژه لینکدین را به روز کنید و در آن کوچینگ را به عنوان کسب و کارتان معرفی کنید.
    کسب و کار جانبی تان را نیز به عنوان یک شرکت و شغل جدید اضافه کنید و دقیقا توصیف کنید که در حوزه کوچینگ و طی فرایند کوچینگ چه کاری را برای افراد انجام خواهید داد. اجازه دهید افراد به صورت کامل شما را بشناسند و با کوچینگ شما آشنا شوند.

  • از طریق ایمیل و تماس تلفنی در دسترس باشید.

    اگر به صورت واقعی تمایل دارید که به یک گروه خاص کوچینگ را ارائه دهید، آنها را شناسایی کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید به عکاسان خدمات کوچینگ را ارائه دهید، به منطقه خود رفته و عکاسی کنید و از طریق ایمیل برای این گروه ارائه کنید و اجازه دهید آنها شما را بشناسند.
    به مرور به آنها پیشنهاد کوچینگ داده و به آنها کمک کنید. به این صورت آنها به صورت تخصصی با کار شما آشنا شده و می دانند که شما نیز با حرفه آنان غریبه نیستید. همچنین در شبکه های اجتماعی خود ایمیل و شماره تماس خود را وارد کرده و به افراد اطلاع دهید که می توانند در صورت نیاز با شما تماس بگیرند.

14 تکنیک برای جذب مراجع در کوچینگ

  • درخواست مراجعه کنید.

    شما می توانید از افرادی مثل اعضای خانواده، مشتریان فعلی و مشتریان گذشته درخواست مراجعه کنید و بخواهید که روندشان را ادامه دهند. حتی در شبکه های اجتماعی از دیگران درخواست کنید به شما مراجعه کنند.
    باید آگاه باشید که این نشانه ضعف شما نیست و برای معرفی شما به دیگران است که کوچینگ و کسب و کار شما را نمی شناسند.

  • با سایر کسب و کارها همکاری کنید.

    افرادی که در حوزه کوچینگ و سایر فعالیت های مشابه مشغول به فعالیت هستند، غالبا روش های خوبی برای تبادل مراجعه و هدایت شما به یکدیگر هستند. به صورت کلی برای همکاری با سایر مشاغل باید خلاق باشید.
    شما می توانید با سازمانی برای کوچینگ کارمندان آنان کار کنید و یا حتی برای معرفی خود به صورت رایگان در مراکز مختلف خیریه شروع به فعالیت کنید.

  • مشتریان قبلی خود را دنبال کنید.

    همه مشاغل با افرادی روبرو بوده اند که به دلایل مختلف از خدماتشان استفاده نکرده و یا حتی در میانه راه دیگر به آنها مراجعه نکرده اند. در این میان غرور خود را ببلعید و به آنها دسترسی پیدا کنید و از آنها علت عدم مراجعه و رها کردن در میانه راه را بپرسید.
    در این میان نه تنها موانعی را که ممکن است وجود داشته باشد، برطرف می کنید بلکه ممکن است در واقع آنها را به سمت کوچینگ خودتان برگردانید. این را در نظر داشته باشید که نگه داشتن مشتری فعلی بسیار آسان تر از دریافت مشتری جدید است.

  • در وبلاگ، پادکست و یا کانال یوتیوب دیگران به عنوان مهمان حضور داشته باشید.

    شما باید مرتبا محتواها  و مطالب مرتبط با کوچینگ خود را تولید کرده و دائما در حال نمایش آنها باشید. حضور در مکان های عمومی نتایج خوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد؛ چرا که شما را درمعرض دیده شدن قرار می دهد و افراد بیشتری شما و کسب و کار کوچینگ شما را می شناسند.
    وقتی به این نتیجه رسیدید و مطمئن شدید به میزان لازم و کافی به مخاطبانتان اطلاعات ارائه کردید و آنها شما را می شناسند، به صورت تبلیغات در محافل و نشست های مرتبط حاضر شوید و اجازه دهید افراد از شما بخواهند در مسیر خود به آنها کمک کنید.

14 تکنیک برای جذب مراجع در کوچینگ

  • فضاهای مربوط به همکاران کوچینگ خود را آزمایش و ارزیابی کنید.

    دیدار با سایر افراد در حوزه کوچینگ و گرفتن راه حل های مناسب، عملی چالش برانگیز خواهد بود. بیشتر فضاهای همکار عموما تا دو هفته به صورت رایگان ممکن است خدمات کوچینگ خود را ارائه دهند. از پیشنهادات و نظرات آنها استفاده کرده و همه آنها را نیز بررسی کنید.
    این روش راهی عالی برای دیدار با افرادی است که هم در حوزه کوچینگ فعالیت دارند و هم افرادی که از خدمات کوچینگ استفاده می کنند؛ چرا که در این مراکز افرادی که به کوچینگ نیاز دارند نیز حضور داشته و شما می توانید با این افراد در خصوص نیازهایشان صحبت کنید.
    همچنین نظرات افراد دریافت کننده خدمات کوچینگ نیز بسیار تاثیرگذار است و می توانند شکاف های موجود و پیشنهادات غافلگیر کننده ای برای شما داشته باشند.

  • در گروه ها و انجمن های آنلاین حضور فعال داشته باشید.

    شروع پاسخگویی به سوالاتی که در گروه های تخصصی کوچینگ مطرح می شود می تواند مراجعین بالقوه شما را شناسایی کند. در این گروه ها که عموما در اکثر شبکه های اجتماعی تشکیل شده است، چنانچه سوالی از طرف فردی مطرح شد شما با پاسخ به آن سوال در همان گروه می توانید خود را شناسانده و معرفی کنید.
    ممکن است به نظر برسد که شما فقط به یک فرد دسترسی پیدا کرده اید اما این فرد می تواند شبکه ای از افراد دیگر را به شما متصل کند. علاوه بر این همه افراد آن گروه به مرور با پاسخ های شما به کمک گرفتن از شما راغب شده و در صدد مراجعه به شما بر می آیند.

  • در کنفرانس های بیشتری شرکت کنید.

    کنفرانس های تخصصی کوچینگ مکانی عالی برای ملاقات با افرادی حوزه کوچینگ و احتمالا یافتن مراجعین جدید و یا حتی مشارکت های جدید است. شما نه تنها می توانید با مردم ملاقات کنید بلکه می توانید از سخنان و گفتگوهای فردی بین افراد ایده های بکر و نابی را بگیرید.
    وقتی بخاطر کنفرانس ها به شهرها و کشورهای دیگر سفر می کنید می توانید اطلاعات زیادی در خصوص کوچینگ در آن منطقه به دست بیاورید. لازم به ذکر است که در اکثر کنفرانس ها با مسائل و مطالب تخصصی به روز در حوزه کوچینگ می توانید آشنا شوید و ممکن است برای شما مثل یک جرقه برای نوآوری های بکر عمل کند. 

  • رویدادهای تخصصی مخصوص خود را داشته باشید.

    اگر شما بتوانید یک سری رویدادها و نشست های تخصصی در خصوص کوچینگ را خودتان برگزار کنید، از طریق آن می توانید کسب و کار خود را به دیگران معرفی کرده و آنها برای دریافت خدمات کوچینگ به شما مراجعه خواهند کرد.
    امیدواریم با راهکارهای ارائه شده و استفاده از آنها کسب و کار خود را رونق بخشیده و خدمات کوچینگ خود را به افراد ارائه دهید.
    در آخر باید توجه داشته باشید که تمامی مراجعین شما باید احساس اعتماد و اطمینان را نسبت به شما دریافت کنند و از کوچینگ شما بازخورد مثبتی دریافت کنند تا علاوه بر مراجعه مجدد، سایر افراد را به مراجعه به شما ترغیب کنند.

14 تکنیک برای جذب مراجع در کوچینگ

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© 2024 • تمامی حقوق وبسایت متعلق به آکادمی فراکوچ میباشد.